۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
تعداد بازدید: ۷۷۲۳۵۳
رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان کشور گفت: دخالت دولت در قیمت گذاری خودرو باعث شده است که تولید داخلی سیر نزولی داشته باشد.  تقاضای کاذبی در بازار وجود دارد و  ۹۰ درصد افراد سعی دارند خرید و فروش انجام دهند. بیش از500هزار خودروی نو در پارکینگ‌ها نگهداری شده است. اگر قیمت‌ها واقعی باشد تقاضای کاذب و قیمت‌های حبابی از بین می رود.
کد خبر: ۳۳۸۳۴
نویسنده : امیر سیاهی

نگهداری بیش از 500 هزار خودروی نو در پارکینگ |دولت هیچ جبرانی برای ضرر خودروسازان انجام نداده است + فیلم

 

مهندس نجفی منش، رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه و قطعه سازان کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط  به ابعاد مختلف وضعیت خودرو و قطعه سازی پرداخته که در ادامه می خوانید:

س: چرا خودروسازان ضررهای میلیادری می کنند و منشا این زیان ها کجاست؟

نجفی منش: شرکت های خودروسازی دولتی بوده و هر آنچه دولت به آنها دیکته کند ملزم به رعایت آن هستند و باید اجرا کنند . قیمت ها را دولت از سال 1390  اعمال کرده و تا به امروز مبلغ 130 هزار میلیارد تومان زیان انباشته در خودرو سازی ثبت شده  است . مطابق اصل   44 بند 90 اگر دولت  در مسئله ای قیمت گذاری انجام دهد و ضرر و زیانی به وجود آید ملزم به جبران آن ضرر و زیان است  که متاسفانه دولت هیچ ضرر و زیانی را  جبران  نکرده است .

نگهداری بیش از 500 هزار خودروی نو در پارکینگ |دولت هیچ جبرانی برای ضرر خودروسازان انجام نداده است + فیلم

س: بسیاری از قطعاتی که در بازار وجود دارد چندین  مدل کیفیت دارد و از این امر یک سری نگرانی است که به وجود آمده  و باعث کم شدن اعتماد عمومی به این محصولات شده است، دلیل این اتفاق چیست؟

نجفی منش: متاسفانه برای توجیه کردن بحث واردات یک سری حملات به سمت تولید داخل انجام شد و هدف از این کار تضعیف کردن تولیدکنندگان داخلی بوده و خوشبختانه  تولید کنندگان ما در حال حاضر تولید خوب و با کیفیتی انجام می دهند . فضا سازی هایی که برای صنعت قطعه و خودرو انجام شده است بیشتر برای گرفتن مجوز ها برای بحث واردات بوده است .

س: تمهیدات شما به عنوان  قطعه ساز برای ارزان تر شدن خودرو و قطعات آن چیست؟

نجفی منش: دخالت دولت در قیمت گذاری خودرو باعث شده است که تولیدات داخل سیر نزولی داشته باشد . تقاضای کاذبی در بازار وجود  دارد و  90 % افراد سعی دارند خرید و فروش انجام دهند . بیش از 500 هزار خودرو نو در پارکینگ ها نگهداری شده است .اگر قیمت ها واقعی باشند تقاضای کاذب و قیمت های حبابی از بین می رود .

س: آیا با واردات خودرو با تعرفه های داده شده موافق هستید یا خیر؟

 نجفی منش: با واردات خودرو مخالفتی ندارم زیرا تعدادی از هموطنان خواهان خودرو های لوکس هستند و نظر بنده این است که باید خودرو وارد شود زیرا  اگر این امر انجام نپذیرد به جان شرکت های خودرو سازیمان می‌افتند.

برچسب ها: قیمت خودرو های داخلی خودرو سازان قطعه سازان قطعه سازی تولید داخلی خودرو تجاری
ارسال نظر
آخرین اخبار